Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaters, Gisele A.; Ares, Nancy
TitelVoices of Power, Equity, and Justice in the Evaluation of Education Reform.
Quelle(1998), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Assessment; Educational Change; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Program Evaluation; Program Validation; School Effectiveness; Stakeholders; Values
AbstractThis paper reviews evaluations of social programs and major approaches to program evaluation. Its purpose is to examine the roles that philosophy, ideology, key audiences, preferred methods, and typical evaluation questions can play in the practices of contemporary evaluators. The report describes the Learning Connections Projects, a program that can provide a context for the philosophical framework of the pragmatist and developmental approaches to evaluation. Next, a broad discussion explores how evaluation approaches can serve particular sets of social and political values. The school-reform movement is summarized to show how it has done little to provide an accurate analysis of the production of inequality in the public schools or the larger social order. The paper then suggests how evaluators can earn a seat at the decision-making table of public-school reform by first facing their ideologies and then reflecting on the situational and generalized ethics that apply to any given research act. Lastly, consequences and benefits of using a critical normative framework are explored as a way to negotiate and to communicate the social and political meanings of evaluation questions and ideological and value orientations with high-level policy makers, program beneficiaries, potential clients, and reformers. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: